S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"




Savjetnici Vanguarda imali su zadovoljstvo održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.

Predavanjem smo želji prenijeti svoje uvide o tome kako se suvremene spoznaje o motivaciji mogu i trebaju prenijeti menadžerima s kojima psiholozi surađuju i kako ih uklopiti u ono što oni nastoje ostvariti u svojim organizacijama ili odjelima. Na to nas je potaknulo poražavajuće iskustvo o tome da je razumijevanje menadžera o motivacji za rad i općenito ljudskoj motivaciji u velikoj većini zaglavilo negdje u Srednjem vijeku i na konceptu mrkve i batine. Iako su danas ove dvije alatke umotane u osuvremenjeno pakovanje godišnjih razgovora, benefita i motivacijskih planova šminkerskih naziva, osnovna ideja da ljudi neće dati sve od sebe ako ne dobiju "nogom u dupe" ili privlačnu nagradu, nije se promijenila od tih davnih vremena.

Na predavanju je pročitan članak "One more time: How do you motivate employees" koji je davne 1968. na tu temu za Harvard Business Review napisao slavni psiholog Frederick Herzberg. Članak razotkriva kako su psiholozi poslušno odrađivali ono što su menadžeri od njih tražili umjesto da su ih educirali. Stvarali su jednu "motivacijsku" metodu za drugom, a one su davale samo kratkotrajne i ograničene rezultate. Radi se o najprodavanijem članku HBR-a ikad koji je do 1984. kada je ponovno objavljen prodan u više od milijun i dvjesto tisuća kopija što ukazuje na ogroman interes menadžera za temu motiviranja. Činjenica da je i 43 godine kasnije jednako aktualan pokazuje da su svi koji su ga pročitali jako malo naučili ili primijenili od onoga o čemu autor piše.

Savjetnici Vanguarda ponudili su objašnjenje ovog fenomena kroz činjenicu da je ekstrinzična motivacija ugrađena u današnje organizacije još od kada je njihove temelje postavio Henry Ford prije više od stotinu godina. Donošenje odluka o tome koliko i kako treba raditi odvojeno je od onih koji će posao nakraju odrađivati, posao je podijeljen u jednostavne operacije, organizacije su podijeljene u funkcije prema sličnosti posla koji se radi. Sve su to načini na koje je Ford rješavao probleme izrade složenih automobila korištenjem nestručne imigrantske radne snage koja nije govorila engleski. Iako vrlo malo organizacija još uvijek proizvodi automobile korištenjem imigrantske radne snage, zbog velikog Fordova uspjeha prije stotinu godina sve je navedeno nekritički postalo temeljem današnjeg menadžmenta. Smirivanje radničkih nemira zbog besmislenog posla povisivanjem nadnica bilo je njegovo rješenje za česte štrajkove. Nerazumijevanje ljudske motivacije dovelo je do vjerovanja da ono što je Fordu (polu)uspješno omogućilo da smiri nezadovoljstvo radnika može povećati njihovu motivaciju u svakoj firmi.

Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Oblikovanje sustava u kojemu su zaposlenici i rukovoditelji umjesto jedni na druge usmjereni na korisnike i unapređenje načina rada za posljedicu uvijek ima i vrlo vidljivo oslobađanje potencijala, kreativnosti i inicijative zaposlenika. Motivacija je uvijek bila tu samo su ljudi bili demotivirani načinom kako se sustav kroz rukovoditelje odnosi prema njima i poslu. Donošenje odluka daleko od realnosti svakodnevnog posla, inicijative koje dobro zvuče, ali ne rješavaju probleme, traženje ideja bez da se osigura dovoljno razumijevanje problema ili kada je odluka zapravo već donesena, držanje ljudi odgovornima za rezultate na koje nisu imali utjecaja, sve su to uobičajene prakse u većini organizacija koje pogubno djeluju na motivaciju ljudi.

Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. Kao najbolji prvi korak ka promjeni razmišljanja uvijek je potrebno dovesti u sumnju ili odučiti sadašnji način rada. U tu svrhu predloženo je ono što Vanguard uvijek radi sa svojim klijentima: odvedite menadžere iz ureda, maknite ih do tablica i računala i povedite ih tamo gdje se posao događa. Neka slušaju klijente i što je njima bitno, neka slušaju ljude koji na te zahtjeve odgovaraju i neka čuju što ih ometa u tome da zadovolje očekivanja klijenta. Zatim neka prate jedan zahtjev kroz organizaciju i vide koliko dodavanja, vraćanja i dorada on mora proći prije nego se isporuči klijentu i koliko to sve košta organizaciju i frustrira klijenta i zaposlenike.

Ovakvo iskustvo u pravilu imat će efekt da menadžeri umjesto u sastančenju, lideršipu i strateškim povlačenjima u prirodu priliku za unapređenja vide u tome da bolje razumiju svoje korisnike i da otklone prepreke svojim ljudima da isporuče ono što korisnici žele. Za to će trebati pomoć svojih ljudi i na taj će se način kao nuspojava stvoriti radna okolina koja će na najbolji način potaknuti zaposlenike da daju sve od sebe.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter